Wikia

Nederlandse Mass Effect Wiki

Asari

52pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Asari.

De asari komen van de planeet Thessia en worden gezien als een van de sterkste en meest gerespecteerde soorten in het universum. Dit komt vooral doordat de asari de eersten waren van de huidige beschavingen die reizen in de ruimte mogelijk maakten. Ze waren ook de eersten die de Citadel ontdekten. Alle asari zijn van het vrouwelijke geslacht.

Asari zijn beroemd omdat ze zo elegant en conservatief zijn en bovendien natuurlijk biotisch zijn. Ze kunnen honderden jaren oud worden en kunnen zich, ondanks het feit dat ze allemaal vrouwelijk zijn, zowel met een vrouw als met een man van elke soort voortplanten. Dit is mogelijk door een proces dat zij 'melding' of 'verbinden' noemen, dat meestal voorafgegaan wordt door het zinnetje: "embrace eternity". De zenuwuiteinden van de asari zal zich verbinden met die van haar partner, op die manier genetische eigenschappen verkrijgen en zo in staat zijn om op deze manier voort te planten. De nakomelingen, ongeacht de soort van de partner, zijn altijd asari. Het is zelfs gewenst dat de partner van de asari van een andere soort is, aangezien de kans groot is dat pure asari nakomelingen Ardat-Yakshi worden; asari die hun partner doden in het verbindingsproces.

De asari waren de voortrekkers bij het creëren van de Citadel Council.

Soorten
Citadel: Asari Drell Elcor Hanar Keepers Mensen Salarians Turians Volus

Niet-Citadel: Batarians Collectors Geth Krogan Quarians Raloi Reapers Virtual aliens Vorcha Yahg

Around Wikia's network

Random Wiki