Wikia

Turianlarge

Turians zijn wezens die afkomstig zijn van de planeet Palaven. Ze staan vooral bekend voor hun militaristische en gedisciplineerde cultuur. Zij waren ook het derde ras dat een plaatsje kreeg in de Citadel Council nadat ze de krogan hadden verslagen tijdens de krogan rebellions. De Turians hadden een biologisch salarian wapen gebruikt, de genophage, die de krogans min of meer steriliseerde, waardoor hun aantal zodanig verminderde dat ze de opstand verloren. Na deze oorlog kregen de turians de rol van vredeshandhavers, wat voorheen de rol van de krogans geweest was.

Ze zijn gekend vanwege hun militaristisch karakter en leverden grote aantallen soldaten en schepen voor de Citadel Fleet. Ze zijn gerespecteerd vanwege hun rol in ordehandhaving - het waren bijvoorbeeld ook de turians die C-Sec hebben opgericht - maar anderen beschouwen hen dan weer als te strikt en te imperialistisch. Er is ook een soort van rivaliteit tussen mensen en turians ontstaan sinds de First Contact War. Deze haat voor elkaar is stilaan aan het verdwijnen - zo bouwden beide soorten samen de SSV Normandy - maar er zijn nog altijd turians die mensen haten en omgekeerd.

Soorten
Citadel: Asari Drell Elcor Hanar Keepers Mensen Salarians Turians Volus

Niet-Citadel: Batarians Collectors Geth Krogan Quarians Raloi Reapers Virtual aliens Vorcha Yahg

Around Wikia's network

Random Wiki