Wikia

251px-Volus Codex Image

De volus zijn een soort die deel uit maken van de Citadel samenleving en die belangrijk genoeg zijn om hun eigen ambassade op het ruimtestation te hebben. Hun thuiswereld is Irune, een planeet met een erg dichte atmosfeer, wat een groot broeikaseffect veroorzaakt, en een hoge luchtdruk. Het leven op de planeet bezit een op ammoniak gebaseerde biologische structuur. Hierdoor moeten de volus speciale drukpakken en ademhalingsfilters dragen wanneer ze naar andere planeten gaan en in contact komen met andere soorten.

De volus zijn fysiek niet zo goed ontwikkeld als andere soorten, waardoor ze zich op andere zaken moeten toeleggen en andere specialiteiten hebben. De volus spelen een erg belangrijke rol in de Citadel samenleving op het vlak van handel en financiën. Ze maken ook al lang deel uit van de intergalactische samenleving: zo waren de volus de derde soort die de Citadel ontdekte (na de asari en de salarians) en waren ze ook de eerste soort die er een ambassade kregen, maar ze werden nooit uitgenodigd om lid te worden van de Citadel Council. Dit blijft voor vele volus een pijnlijk onderwerp om over te praten.

Soorten
Citadel: Asari Drell Elcor Hanar Keepers Mensen Salarians Turians Volus

Niet-Citadel: Batarians Collectors Geth Krogan Quarians Raloi Reapers Virtual aliens Vorcha Yahg

Around Wikia's network

Random Wiki